Verslag Kolckconcert juni 2014

Verslag van Kolck-concert op 1 juni 2014

Nadat onze nieuwe uniformen op Hemelvaartsdag de waterproofheidstest glansrijk hadden doorstaan tijdens de serenade tgv. de tachtigste verjaardag van ons Ere-Bestuurslid Ruud Seuren, werden ze na een droogtijd van 3 dagen opnieuw aan de weergoden blootgesteld.

Deze keer bij het eerste openluchtconcert in onze nieuwe outfit.kolckconcert juni 2014 007

We waren nu te gast bij Fanfare Broekhuizenvorst en Ooyen om een concert te geven op de binnenplaats van “Huize de Kolck”.

Dit is een boerderij met een rijke historie, waar dit jaar voor de achtste keer het Kolckconcert werd georganiseerd.

Als je dan op de oprijlaan ook nog toevallig een old-timer tegemoet komt rijden, dan maakt dit het nostalgische plaatje compleet.

Bij mijn aankomst was Fanfare Vriendenkring uit Swolgen al bezig met hun concert.

Met op de bok dirigent Bas Clabbers, die ook enkele jaren voor ons Jeugdorkest BMBM heeft gestaan.

Zij verzorgden een goed concert met mooie melodieën en afgewisseld met enkele marsen.

Twee ervan klonken ons wel heel bekend in de oren, die hadden wij namelijk ook op het programma voor die middag staan.

Deze concertmiddag was geopend door ons jeugdorkest BMBM, sinds 2011 onder leiding van dirigent Johan Smeulders.

Ik heb van horen zeggen dat zij een geweldig goed klinkend concert hebben gegeven.

Na het optreden van Swolgen was het onze beurt om niet alleen onze uniformen te showen, maar ook onze muzikale kwaliteiten te laten horen.kolckconcert juni 2014 017

Na 2 subtiele tikjes stond het hele orkest in het gelid, bijna allemaal volgens de nieuwe richtlijn met de slieps naar het publiek gericht, waarna onze dirigent Chris zijn werkplek in kon nemen.

We werden aangekondigd door Winand, de kersverse voorzitter van onze buurfanfare en openden met de mars “The Standard of St. George”

Na deze stevige binnenkomer werd de microfoon overgenomen door Erik, die tussen de bedrijven door , vol verve de volgende werken aankondigde.

kolckconcert juni 2014 008

Fanfare , Joseph, Deep purple, Who wants to live forever, Soldaat van Oranje, God save the Queen en Muzifesti

Omdat het programma gedurende de middag was uitgelopen, werden La camisa negra en Time Square geschrapt.

Blijkbaar was de enorme parachute die voor beschutting van de muzikanten moest zorgen, toch te klein voor ons, want de bariton/tuba sectie werd volledig in het zonnetje gezet.

De zonnestralen in je nek beschouwden we maar als warme schouderklopjes.

Ondanks enkele afmeldingen, maar mede dankzij de medewerking van twee invalkrachten heeft ons orkest volgens mij het publiek laten genieten van een heel mooi concert.

Met dank aan Annemiek en Marjolein.

kolckconcert juni 2014 014

Na een daverend applaus en nadat Chris de bos asperges in ontvangst had genomen was het de beurt aan HONL om het laatste deel van de concertmiddag te verzorgen.

Onder leiding van Sjraar Klaassens en aan elkaar gepraat door de bekende zangpedagoge Dorris van de Meerendonk werd een zeer gevarieerd programma ten gehore gebracht.

Hierin kwam voor elk wat wils aan bod, zowel instrumentaal als vocaal.

Met een Zugabe werd een zonnige concertmiddag op een mooie locatie afgesloten.

Voor verschillende van onze leden was het een dubbelconcert.

Voor onze jeugdleden met BMBM en voor enkele wat oudere “jeugdleden” met HONL.

Dus voor hen een dubbel applaus.

kolckconcert juni 2014 020

Tot slot zomaar een reactie van een toehoorder na afloop van ons optreden:

Mit zon moj pekskes aan kunde gaar genne slechte meziek make”

De volgende die een verslagje mag maken is Geert Hermkens

kolckconcert juni 2014 010