Verslag Muziekworkshop

Op 30 mei j.l. werd er een muziekworkshop georganiseerd met en door verschillende muziekverenigingen van Horst aan de Maas. Te weten de muziekverenigingen Kronenberg en Evertsoord, Broekhuizenvorst en Ooijen, Broekhuizen, Hegelsom en de drumband van Jong Nederland Horst.

We werden om 12.30 uur verwacht in de aula van het Dendron College in Horst. Om 12.45 uur werden we welkom geheten door de organisatie en werden de laatste huisregels bekend gemaakt zodat we om 13.00 uur konden beginnen met de workshops. Per sectie werden we in groepen gedeeld en kregen we ieder onze eigen leraar aangewezen. Deze professionals hadden heel wat tips en tricks voor ons voornamelijk over de manier van ademhalen, het op de juiste manier aanzetten van de noten. Voor ons als sax groep uitleg over de rietjes en de stand van de mond/lippen enz. enz.

Wij met de sax groep waren met 16 personen dus we waren bij voorbaat in 2 groepen verdeeld.
Van 13.00 tot 15.00 kregen we veel uitleg en zijn we begonnen met het instuderen van 2 muziekstukken.

fanfare workshop         workshop 3        workshop 2

bron foto’s HALLO Horst aan de Maas

Om 15.00 uur stond en koffie/thee en vlaai klaar wat we zeker verdiend hadden na die 2 uur intensieve training. Om 15.30 uur werden de workshops vervolgd.
workshop 4      workshop 5           workshop 6

bron foto’s HALLO Horst aan de Maas
De leraren van de 2 saxgroepen hadden besloten om na de pauze de groepen samen te voegen waarna we dus van 15.30 tot 17.00 uur met 16 personen verder hebben gerepeteerd en de laatste puntjes op de “i” hebben gezet.

Om 17.00 uur stond er een heerlijk lunchpakket klaar met een kop tomatensoep. Hierdoor hadden we even de tijd om ons te ontspannen zodat we vanaf 18.00 uur allemaal onze ingestudeerde muziekstukken ten gehore konden brengen.

Al met al was het een erg leerzame middag met zeer getalenteerde musici die vol overgave over hun passie konden vertellen en ons toch wel handige tips mee konden geven.

Rest mij nog de organisatie te bedanken voor de fantastische middag die zeker voor herhaling vatbaar is.
BEDANKT !!!

workshop 9   workshop 7