Verslag donateursrondgang

Donateursrondgang 17 september 2016

Zoals al vele jaren worden we allemaal netjes om 13:15 bij Gerrit Custers verwacht, zodat we om 13:30 kunnen starten met onze donateursrondgang. Voor de inwoners van Broekhuizen moet het als muziek in de oren klinken, aangezien de opkomst erg groot is dit jaar. Om half 2 blaast Tinus op zijn fluitje, wat hij van Noud Huijs heeft overgenomen. Het is tijd om ons in rotten van 4 op te stellen. De wandelroute wordt doorgenomen en bij het tweede fluit signaal mogen we gaan marcheren.

donateursrondgang-2016-ger-1

Vol goede moed beginnen we aan onze donateursrondgang, het tempo zit er meteen goed in. Onze eerste pauze is bij Christoffel. We hebben wel een lekker koud biertje of glaasje fris verdiend en sommige kunnen even de opkomende blaren laten rusten. Na een kwartiertje pauze mogen we ons langs de Hoogstraat gaan opstellen om voor de mensen van de MA-run een aantal marsen te spelen.

donateursrondgang-2016-20

Dan vervolgen we onze route en brengen een serenade aan een jarige job op de Helmissenstraat. De tweede pauze is bij Maaszicht. Maar voordat we daar een drankje gaan nuttigen geven we Theo en Gerda een welverdiende serenade vanwege hun 10 jarig bestaan.

donateursrondgang-2016-45      donateursrondgang-2016-41

Na deze pauze is het tijd om onze jubilarissen per koets op te gaan halen. Noud Huijs op de Ellenberg, Geert Hermkens en Frank Cuijpers op de Sef van Megenlaan en Theo Seuren op de Mr. Bergerstraat. Vanuit daar marcheren we weer terug naar waar onze reis begon, de familie Custers. Aangekomen op plaats van bestemming ruiken we het vers gebakken vlees en staan de heerlijke salades al op ons te wachten. Iedereen geniet van het lekkere eten. Rond een uur of zeven pakken we onze instrumenten er weer bij en stellen we ons in concert formaat op. Er zijn veel mensen aanwezig o.a. familie van de jubilarissen, vrienden van de fanfare. We spelen een aantal marsen waarna Koos aan zijn speech begint… Gefeliciteerd Geert Hermkens en Frank Cuijpers met 25 jaar lid, Theo Seuren met 50 jaar en Noud Huijs met 60 jaar lid. Als kleinigheidje krijgen alle leden van de fanfare 2 marsen (eetbare) en een potlood. Bedankt hiervoor. Na het feliciteren word er op deze gezellige avond nog menig drankje genuttigd. Op naar volgend jaar!

20160917_200903    20160917_195000

Bij deze vraag ik Puck Hermans om het volgende verslag te schrijven.

Groetjes Fleur.