Eredirigent Jos Rijken gehuldigd ivm 75 jarig lidmaatschap

photogrid_1473521434467

Vanmorgen hebben we ons erelid Jos Rijken gehuldigd voor zijn 75-jarig jubileum.

Jos werd in 1941 lid van de fanfare in Gemonde. Eind jaren 50 verhuisde hij naar Broekhuizen om daar koster te worden.

In 1961 heeft hij het dirigentenstokje van Tinus Stevens overgenomen en daarmee eigenlijk de bloei van onze fanfare in an gezet. Het ledenaantal steeg en hij ging de muziekopleiding verzorgen. Bovendien richtte hij het jeugdorkest op, dat nog steeds bestaat en waar we nog steeds erg blij mee zijn.

Niet alleen het ledenaantal steeg, maar ook het niveau. Ongetwijfeld is de promotie naar de superieure afdeling in 1988 een van de vele hoogtepunten uit de historie van onze fanfare.

In 1996 nam Jos, na 35 jaar, afscheid met een prachtig promsconcert in de zaal van het Brouwershuis en werd hij voor al zijn verdienste voor onze vereniging benoemd tot ere-dirigent.

Hij was dan wel gestopt als dirigent bij ons, maar hij ging vrolijk verder met dirigeren en wel bij het seniorenorkest. Daarnaast bleef hij een trouw bezoeker van onze concerten en andere activiteiten. Helaas laat de gezondheid dat niet altijd meer toe.

Het is dan ook mooi dat we Jos, in het bijzijn van kinderen, kleinkinderen en oudere leden van de fanfare vanmorgen hebben kunnen huldigen voor zijn 75-jarig jubileum.

Jos, Van harte gefeliciteerd en nog heel veel gezondheid en geluk gewenst.

1 Reactie

1. Namens de hele familie wil ik de fanfare hartelijk danken voor de gezellige bijeenkomst vanmorgen en de huldiging van pap. Pap heeft er van genoten en weer oude herinneringen opgehaald. Leuk dat er zoveel oude bekenden voor hem erbij waren.