Verslag concert Oostrum en Peeltoernooi 2017

Op zaterdag 10 juni vertrokken we in zomerse temperaturen om 18:30 uur naar Oostrum, naar zaal D’n Oesterham om precies te zijn. Samen met Harmonie Sub Matris Tutela (en als je niet weet hoe je dat moet uitspreken, dan zeg je gewoon Harmonie SMT) Oostrum gaven we daar een try-out concert voor het Peeltoernooi, beide verenigingen gaan nl. op Peeltoernooi.  dsc02180-5-400

Om klokslag 19:00 uur heette de voorzitter van Oostrum iedereen welkom, waarna Harmonie SMT de concertavond opende. Hun programma bestond alleen uit de stukken die ze ook op het Peeltoernooi spelen. Het inspeelwerk was Concert Prelude van Philip Sparke, daarna Noah’s ark en tenslotte Adornia. Een prachtig concert!

dsc02163-400        20170610_202250-400

dsc02164-400                 dsc02169-400

Ruim binnen het uur was Harmonie SMT klaar dus we hadden mooi tijd om nog even iets te drinken, stoelen en slagwerk klaar te zetten en ons voor te bereiden. Vlak voordat we wilden beginnen hebben we het programma nog iets aangepast: Pastime with good company werd geschrapt en we begonnen nu met Consolation. Daarna de 2 concourswerken Excalibur en Dogon en we beëindigden ons concert met Innuendo en Officer of the day. Nadat de meesten eerst het vochtgehalte in het lichaam weer op peil hadden gebracht aan de bar, ging iedereen naar huis. In een zeer warme (en droge) zaal hebben we een prima concert gegeven, waarbij Dogon voor het eerst op een concert werd gespeeld. Een nuttig concert dus ter voorbereiding op het Peeltoernooi. Ons concert is opgenomen en te beluisteren in de ledencorner.

Na het concert in Oostrum en 2x repetities waren we klaar voor het Peeltoernooi. Op zondagmiddag 18 juni vertrokken we om 12:30 uur naar zaal D’n Binger in Meijel. Het weer was nog “beter” (of “heter”) als in Oostrum, dus iedereen heeft buiten op het terras eerst nog even genoten van enkele drankjes voordat we gingen inspelen.dsc02174-400     dsc02183-5-400

Wij waren die dag als eerste aan de beurt dus het inspelen konden we in de concertzaal doen en niet in de inspeelruimte. Van elk te spelen stuk hebben we nog een paar maten gespeeld en daarna gestemd. Om 14:00 uur openden we ons concert met Consolation, gevolgd door Excalibur en Dogon.

dsc02192-400  dsc02184-5-400

dsc02182-5-400   dsc02190-5-400 dsc02186-5-400Om 14:35 waren we klaar en ging iedereen tevreden het instrument opruimen. Algemene indruk was dat we goed hadden gespeeld, maar ja, of de jury dat ook vond? We moesten nog even wachten op de prijsuitreiking, deze vond pas plaats na de optredens van Deurne en Leunen. Om 15:45 uur kregen we het verlossende woord: ook jurylid Jan van der Roost vond dat we “goed” hadden gespeeld en dat we een orkest waren met potentieel, waarmee goed werd gewerkt. Mooie woorden en een prachtig resultaat: daar mogen we trots op zijn!

Na de laatste repetities mogen we gaan genieten van een welverdiende vakantie. Daarna gaan we nog 2 maanden alles uit de kast halen om 22 oktober zo goed mogelijk voor de dag te komen!

Iedereen een fijne vakantie gewenst!

Het verslag van de repetitiedag 9 september mag door Hans Pijpers worden gemaakt.