Verslag repetitiedag 9 september 2017

Verslag repetitiedag 9 september Fanfare St. Nicolaas

Vandaag is het dan zo ver, de repetitiedag bedoeld voor alle leden. Nog ruim een maand en dan nemen we deel aan het concours in de Orangerie in Roermond.
De muzikale  voorbereidingen zijn in volle gang, zo hebben we al deelgenomen aan het Peeltoernooi, een voorbereidingsconcert gehad in Oostrum en hebben we al wat extra repetities achter de rug. Om ons nog wat extra kneepjes van het vak te leren vandaag dus een repetitiedag. Gelukkig waren bijna alle leden van de partij waardoor we een nuttige dag in het verschiet hadden.  De concourscommissie en het bestuur hadden deze dag goed voorbereid.
We verzamelden in De Binnenplaats waar we uitleg kregen over de planning van de dag, tevens werden de diverse docenten voorgesteld per sectie die ons vandaag wat zouden gaan bijbrengen:

verslagfoto

De docenten waren vooraf goed op de hoogte gebracht door Geert Jacobs van ons reeds hoge niveau zodat ze alles uit de kast moesten halen om ons op het puntje van de stoel te krijgen! Nadat we ons naar de diverse locaties hadden begeven kon het feest beginnen. Diverse docenten gingen per sectie om 10.00 uur aan de slag met onze muzikanten.

Alles kwam aan bod: speelmanier, stemming, blaastechniek, buzzen en dynamiek, kortom, alles wat er komt kijken om een mooi stukje muziek te maken. Waar sommigen dachten dat het al niet meer beter kon, werden we toch positief verrast en met de diverse tips en trics ging het al snel nog beter klinken.
Om 12 uur was het tijd voor de lunch. Ditmaal verzorgd door de vereniging zelf, maar zeker niet minder. Wel bekend is dat er men in Brokeze graag goed eet. Met een soepje vooraf en belegde broodjes met  snacks uit het mandje was hier dan ook rekening mee gehouden.

verslagfoto2

Nadat we de lunch hadden genuttigd maakten we ons klaar voor de 2de sessie. Om 13.00 uur werd er weer gestart. De stukken Dogon en Excalibur gingen nog een keer  op de lessenaar en de laatste puntjes werden op de ‘i ‘ gezet.  Waarbij eerst nog werd afgevraagd wat onze dirigent deze dag eigenlijk deed nu hij niet hoefde te dirigeren, werd dit al snel duidelijk. Geert bezocht alle groepjes en hoorde  daar de vooruitgang per groepje aan.

verslagfoto3

Om 15.00 uur was het tijd om af te ronden, gelukkig, want door al het fanatisme begon het amazuur wat te verzwakken. We verzamelden ons weer in de Binnenplaats. Hier werden alle docenten en degenen die hun locatie ter beschikking hadden gesteld, bedankt en ontvingen een kleine attentie namens Koos. Daarmee werd deze muzikale en leerzame dag afgerond en zijn we weer een stapjes dichter bij het concours gekomen. Met volle moed gaan we dan ook het concours tegemoet en gaan we voor een mooi resultaat, maar minstens zo belangrijk, een gezellige en leerzame tijd de komende periode!

Met muzikale groet,
Hans Pijpers

Dre Tholen gaat ons verslag uitbrengen van zijn huldiging volgende week tijdens de donateursrondgang