Verslag Concours 2017

Verslag deelname bondsconcours LBM 22 oktober 2017

Na  een geweldige voorbereidingsperiode vanaf de zomervakantie,  was zondag 22 oktober  de dag van de waarheid. Deelname aan het bondsconcours van de LBM in Theaterhotel de Oranjerie te Roermond.

concours-22-10-2017-2-400

Om 10.30 uur met de bus en aanhangwagen vol slagwerk en grotere instrumenten vertrok fanfare St. Nicolaas richting Roermond. Een volle supportersbus volgde om 11.30 uur.

Aangekomen in Roermond werden de instrumenten uitgeladen  en  klaargezet in de inspeelruimte. Bij een  eerste inspectie van de concertzaal met  dat grote podium kregen sommigen leden toch een echt  wow-gevoel…….”motte we hej toeten??”……

Daarna kort inspelen en afstemmen en met een ondersteunend welkomstwoordje van Josien Vermeeren, namens de LBM,  konden we om 13.00 uur richting podium.

concours-22-10-2017-40-400

Na het betreden van het podium  werd door de speaker ons optreden aangekondigd met een welkomstwoord en uitleg van de te spelen werken:

Inspeelwerk: Arsenal, mars van Jan van der Roost.

1e werk:  Excalibur van Jan Bosveld

2e werk:  Dogon van Kevin Houben

mg_7766

De jury bestond uit de heren Luuk Tuinstra, Dick Bolt en Rob Goorhuis.

En dan om 13.15 uur……de uitvoering!!

Om met de woorden van Dirigent Geert Jacobs te spreken:  “het werd vandaag in de Oranjerie een super mooie en vooral boeiende uitvoering van het programma. Ik ging met een super gevoel van het podium af en gelukkig vond de jury het ook een zeer goede uitvoering.  Ik ben trots op wat wij samen in een klein driekwart jaar voor elkaar hebben gekregen. Een geweldige voorbereiding waarin ik enorm goed, op het scherpst van de snede en toch relaxed heb kunnen werken”.

20171023_215715    concours-22-10-2017-48-400

In een bomvolle zaal werd na het optreden van het laatste orkest om 15.30 uur de uitslag bekend gemaakt door Noel Lebens, voorzitter van de LBM.

Fanfare St.Nicolaas Broekhuizen:  1e werk 90,5 punten en 2e werk 89,5 punten. Totaal 90 punten met promotie en lof der jury. Je kunt het bijna niet geloven…zo’n geweldig resultaat…blijdschap alom en zelfs tranen vloeiden. Ongekend in de concoursgeschiedenis van onze fanfare.

concours-22-10-2017-88-400     20171025_151234

In de foyer werd dit geweldige resultaat beklonken onder het bekende motto: “zonder drank geen klank”.

Om 16.30 uur met de bus terug naar Broekhuizen.  Bij aankomst werden we verrast door de “Vrienden van de Fanfare” die het behaalde resultaat onderstreepten met een klein aandenken in de vorm van een roos.concours-22-10-2017-122-400

Het door het bestuur georganiseerde buffetje (soep, broodjes, frites en snacks) kwam goed van pas.

De avond werd met de nodige glazen bier en wijn bezegeld. Fijn dat de enkele sponsoren ons hebben bijgedragen in de kosten van de drank en een hapje

Door voorzitter Koos van Megen werd tenslotte nog een dankwoord uitgesproken voor iedereen die bijgedragen heeft geleverd aan dit geweldige resultaat. Hij maakte verder bekend dat vrijdag  27 oktober nog een AFTER PARTY zal plaatsvinden.

ger

Ger Peters