Peeltoernooi 2019

Zondag 23 juni hebben we als fanfare weer deelgenomen aan het Peeltoernooi, dat dit jaar alweer voor de 53e keer werd georganiseerd. Er werd al vroeg verzameld en vertrokken richting Meijel. Eenmaal in Meijel aangekomen werden er nog een aantal drankjes genuttigd waarna het tijd was om in te spelen. De temperatuur liep al aardig op en daarom werd er dan ook besloten om zonder jas te spelen.

img_1464-w1024              img_1467-w1024         img_1472-w1024

Om 11.10 is het dan tijd voor het echte werk. De muzikanten verplaatsen zich naar de grote zaal en zoeken een plaatsje. Als we allemaal klaar zitten en Geert er klaar voor is, worden we voorgesteld. Na het teken van de jury beginnen we met de mars Under the double eagle (Wagner-Mol). Een vlotte mars, een mooie opening. Na de mars vervolgen we het concert met het stuk Morning star variations (Bert Appermont), een stuk waarin een koraalmelodie telkens weer terug komt op diverse manieren. We sluiten het concert op het peeltoernooi af met het stuk Concordia (Eric Swiggers), een muziekstuk dat is geschreven voor de oprichting van een fanfare. Je hoort in het muziekstuk de oprichting, de processie maar ook het carnaval terug. Er volgt een mooi applaus, waarna het wachten is op de uitslag. We hebben er zelf en ook de dirigent en meerdere mensen in de zaal een goed gevoel over.
img_1482-w1024 img_1481-w1024
Uiteindelijk krijgen we van de jury het predicaat GOED!