Dirigent Geert

dirigent-geert

De dirigent; Geert JacobsSinds mei 2016 staat Geert Jacobs met veel plezier als dirigent voor fanfare Sint Nicolaas uit Broekhuizen.
De dirigent helpt de muzikanten bij het instuderen van een muziekwerk. Hij let op de balans, de (blaas)techniek, de ritmiek, de stemming, de articulatie en de muzikale lijnen, om zo tot de mooist mogelijke uitvoering te komen. Maar bovenal is hij motivator en stimulator van het orkest.
Een goede samenwerking tussen dirigent en orkest is heel erg belangrijk.
Dat dirigent Geert Jacobs en fanfare Sint Nicolaas een goede combinatie zijn, is intussen wel gebleken. Veel mooie concerten en uitvoeringen hebben plaatsgevonden, met als hoogtepunten het concours in 2017, waar het orkest 90 punten behaalde en het Top-2000 concert in 2018.
Naast het samen muziek maken is de derde helft voor Geert een vast onderdeel van de repetitieavond. Zeker als het om een bitterbalrepetitie gaat!
Hopelijk zullen we samen nog veel mooie en muzikale jaren beleven waarbij prestatie en plezier hand in hand gaan.